Inicjatywy dąbrowskich organizacji

Seniorzy on-line

Czwartek, 14 maja, 2020

»

Przepis na szkołę według dO!PAmina Lab

Czwartek, 7 maja, 2020

Kwiecień i początek maja to z pewnością nie czas na odpoczynek dla dO!PAminy Lab. Dąbrowskie Stowarzyszenie nie szuka wymówek! Działa online, organizując praktycznie co tydzień webinaria i warsztaty. Jak do tej pory, w tego typu spotkaniach wzięło udział blisko 250 osób. Jest to miłe zaskoczenie dla członków Stowarzyszenia, ponieważ początkowo zakładano, że będzie to około 15 osób na warsztat. Webinaria prowadzą zaproszenie goście, eksperci i najlepsi z najlepszych w dziedznie edukacji: m.in. dr Marzena Żylińska, Anna Szulc, dr Tomasz Tokarz, dr Marcin Jaracz, Luiza Kalinowska-Skutnik. I robią to wszystko bardzo dobrze, czego najlepszym dowodem jest szybkie zapełnianie się wolnych miejsc na poszczególne spotkania online. »

Miej Obraz Osoby Niewidomej

Poniedziałek, 4 maja, 2020

Integracyjny Program Edukacyjny "Miej Obraz Osoby Niewidomej" (MOON), to działanie Fundacji "Wygrajmy Razem", o którym słyszał już chyba każdy przedszkolak i uczeń klas młodszych szkół podstawowych w Dąbrowie Górniczej. Zakłada on realizację cyklicznych spotkań edukacyjno-kulturalnych w przedszkolach i szkołach podstawowych na terenie naszego miasta. Projekt, finansowany obecnie ze środków Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, ruszył w listopadzie 2017 roku i od tej chwili dotarł już do ponad 20 placówek na terenie naszego miasta. Pomysłodawcą projektu jest prezes Fundacji - Łukasz Baruch. MOON odbił się szerokim echem, zyskując ogromną popularność i rozgłos medialny, o czym świadczy obecność Łukasza w takich programach telewizyjnych jak "Pytanie na Śniadanie" w TVP2, a także w Faktach TVN i w "Dzień Dobry TVN". Głównym celem programu integracyjno-edukacyjnego jest przekazanie dzieciom informacji na temat osób niewidomych, pokazanie im z jakimi wyzwaniami na co dzień muszą mierzyć się niewidomi. Ukazanie specyfiki środowiska osób z dysfunkcją wzroku również jest jedną z misji programu. Przedszkolaki w trakcie warsztatów próbują "wejść w skórę" osoby niewidzącej, poruszając się z pomocą białej laski, bez wzrokowo rozpoznawać kształty czy też układać literki z pisma punktowego. Z kolei uczniowe najmłodszych klas mogli przekonać się o tym, w jaki sposób zdobywać wiedzę, nie widząc. Korzystali w tym celu z odpowiednich wypukłych map, książek czy tabliczek do tworzenia wypukłych ilustracji, przydatnych do nauki takich przedmiotów jak matematyka. »