Akcja "Przytul zwierzaka ze schroniska"
Piątek, 1 kwietnia, 2016, #Aktualności
Tysiące osób pomaga zwierzętom ze schronisk. Ponad 2 tysiące kupionych koszulek, 110 schronisk i ponad 800 tysięcy osób na Facebooku zaangażowanych w pomoc zwierzętom w przytuliskach. To pierwsze efekty kampanii społecznej „Przytul zwierzaka ze schroniska”.
Akcja "Przytul Zwierzaka ze Schroniska” ma na celu przybliżenie społeczeństwu tematu bezdomnych zwierząt. Jest ich bardzo dużo i niestety liczba ta stale wzrasta. Często są to zwierzęta zakupione w nieprzemyślany sposób, zazwyczaj jako prezent, bez wcześniejszego porozumienia z przyszłym ewentualnym właścicielem.
MojaKampania.pl to platforma udostępniająca narzędzie, dzięki któremu każdy może rozwijać swoje projekty, zbierać fundusze na dowolny cel lub pomagać w rozprzestrzenieniu ważnych idei.To drugi rok z rzędu, w którym pomysłodawcy organizują pomoc dla potrzebujących zwierząt. W 2015 roku przeprowadzone zostały dwie ogólne oraz trzy dedykowane kampanie, z których udało się pozyskać ponad 114 tysięcy złotych. Wszystkie środki trafiły do najbardziej potrzebujących organizacji.
- W tym roku, podczas pierwszej, trwającej jeszcze kampanii, udało nam się pozyskać dla schronisk już prawie 40 tysięcy złotych. A musimy pamiętać, że przed nami jeszcze 3 kampanie, które chcemy przeprowadzić – mówi Mieszko Makówka z Mojakampania.pl
Środki na pomoc potrzebującym zwierzakom, pozyskiwane są ze sprzedaży specjalnie przygotowanych na ten cel koszulek.
- Koszulka jest symbolicznym podziękowaniem za wsparcie zwierzaków ze schroniska. Warto podarować ją bliskiej osobie, by przekazywała dalej ideę pomocy lub zatrzymać sobie na pamiątkę – dodaje Mikołaj Makówka z Mojakampani
Szybko rosnąca sprzedaż koszulek to efekt nie tylko pracy organizatorów, ale też zaangażowania się samych schronisk, które ze swoimi komunikatami na Facebooku docierają do blisko 800 tysięcy odbiorców – to około 6% wszystkich użytkowników serwisu.
Na uwagę zasługuje również sposób informowania o postępach w zbieraniu pieniędzy z kampanii. Pomysłodawcy postawili na pełną transparentność. Jak mówi Mieszko Makówka, 20 złotych brutto, czyli ponad połowa, z każdego zakupionego produktu trafia bezpośrednio do partnerów akcji – schronisk, fundacji oraz przytulisk. Reszta to koszty pokrywające wyprodukowanie koszulki i obsługę klienta. Ponadto na stronie internetowej kampanii można sprawdzić, ile z dotychczas pozyskanej sumy pieniędzy, trafi do każdej z organizacji.
Kampania „Przytul zwierzaka” potrwa do 5 kwietnia 2016 roku. Wszystkie pozyskane w tym czasie środki zostaną przekazane na lekarstwa, specjalistyczną karmę oraz poprawę warunków bytowych zwierząt w schroniskach.
Aby pomóc, wystarczy wejść na stronę mojakampania.pl i zakupić koszulkę, która została zaprojektowana specjalnie dla tego celu oraz wybrać organizację, którą chcemy wspomóc.
Narzędzie pozwala zaprojektować nadruk na koszulce lub torbie oraz przeprowadzić kampanię społeczną wspierającą dowolny cel.